
Jonavos baseinas

Kartu su Ukraina!

Infrastruktūros plėtros įmokų skaičiuoklė

Paslaugos

Projektai

DUK
Skaitymo skatinimas „Lietavoje“
Skaitymas yra pagrindinė priemonė siekiant žinių. Deja, vis daugiau mokinių nemėgsta skaityti ir retai paima knygą į rankas. Siekiant mokinius labiau domėtis knygomis, skaitymu mokykloje vykdoma ilgalaikė skaitymo skatinimo programa I – V klasių mokiniams.
Įpusėjus rugsėjui trečios klasės mokiniai su mokytoja Vita Jakštiene lankėsi mokyklos bibliotekoje. Čia vyko pamoka tema „Ar svarbus knygos autorius?" Vaikai susipažino su bibliotekos fondais, knygų išdėstymu. Išsiaiškino, kodėl svarbu mokėti abėcėlę ir žinoti knygos autorių, norint susirasti reikiamą leidinį. Mokiniai išsirinko knygų užklasiniam skaitymui ir mėnesio pabaigoje jas pristatys klasės draugams.
Baigiantis rugsėjui trečios klasės mokiniai susirinko į biblioteką pristatyti perskaitytas knygas. Mažieji turi užsivedę skaitymo sąsiuvinius, kuriuose nurodo knygos autorių, pavadinimą ir trumpai aprašo knygą. Kiekvienas vaikas, pristatydamas skaitytą knygą, sėdo į Autoriaus kėdę, kurią paruošti padėjo dailės mokytoja Auksė Draugelienė. Trečiokai klasės draugams pristatė ne tik knygas, kurias pasiėmė iš mokyklos bibliotekos, bet ir knygeles iš savo asmeninių bibliotekėlių. Klasės draugai buvo supažindinti su įvairių autorių knygomis: tai ir A. Lindgren „Emilis iš Lionebergos", I. Abedi „Lola reporterė", Knister knygos apie Raganą Lilę, F. Simon apie blogiuką Henrį ir kitomis. Mokiniai, perskaitę visą knygą - tai Elija K., Martynas S., Evita B., Matas K., Adomas J. - įrašė savo vardus Autoriaus kėdėje. Su trečiokais sutarėme, kad knygų pristatymai vyks kiekvieną mėnesį.
Antros klasės mokiniai augina „Skaitymo obuolius" ir kabina juos bibliotekoje „augančiame" medyje, o klasėje pildo perskaitytų knygų kvadratėlius. 4a klasės mokiniai pasirinko skaityti A. Lindgren knygą „Mes Varnų saloje". Skaitydami šią knygą vaikai ją analizuoja, užrašo savo pastebėjimus, kuria iliustracijas. Išsirinkę labiausiai patikusio skyriaus pavadinimą, pagal jį kūrė savo istoriją apie tai, kas ten galėjo įvykti. Savo kūrybą perskaitė ir vertino, kaip jiems pavyko sukurti istorijas. 4b klasės mokiniai kūrė knygelę „Mano mokykla", į kurią sudėjo savo mintis apie mokyklą, apie tai, kas joje patinka ar nepatinka, kokią norėtų matyti ateities mokyklą. Knygelė saugoma mokyklos bibliotekoje, su ja gali susipažinti visi mokyklos bendruomenės nariai. Pirmos klasės mokiniams vedami penkių minučių garsiniai skaitymai. Jiems skaito mokyklos bendruomenės nariai. Penktos klasės mokiniai, pradinėse klasėse aktyviai skaitę knygas, dabar šiek tiek aptingo. Pasikalbėjusios su klasės auklėtoja O. Kasikauskiene, nutarėme vaikus atskiromis grupelėmis pasikviesti į biblioteką ir padėti jiems pasirinkti knygas pagal jų pomėgius. Geras pavyzdys, kad ir klasės auklėtoja kartu su mokiniais rinkosi knygas. Penktokai perskaitytas knygas vieną kartą per mėnesį pristatys reklamos forma.
Kokių mes laukiame rezultatų? Tikimės, kad pagerės mokinių kalbos ir rašymo įgūdžiai, praturtės žodynas, lavės vaizduotė. Sustiprės tarpusavio ryšiai, bendravimas taps prasmingesnis. Mažiau skaitę arba visai neskaitę stengsis neatsilikti nuo skaitančių klasės draugų. Mažieji, klausydamiesi skaitymo balsu, mokysis sutelkti dėmesį. Taigi kaip sakė Astrida Lindgren, „gera literatūra suteikia vaikui vietą pasaulyje, o pasaulis randa savo vietą vaike".
"Lietavos" pagrindinės mokyklos bibliotekininkė