Pradžia
lt
en
Kartu su Ukraina!
COVID-19 Jonavoje
Infrastruktūros plėtros įmokų skaičiuoklė
Paslaugos
Projektai
DUK

Teisingas mąstymas lemia geresnę emocinę savijautą

Gruodžio 14 d. projekto „Lyderių laikas 3“  (LL3) Jonavos rajono savivaldybės kūrybinė komanda organizavo nuotolinį mokyklų lyderystės iniciatyvų renginį „Psichologinio atsparumo ugdymas ir pasitikėjimo savimi stiprinimas", kuriame dalyvavo daugiau nei trisdešimt įvairių Jonavos rajono švietimo įstaigų darbuotojų. Mokymus vedė kognityvinės elgesio terapijos specialistė, psichologė Eglė Masalskienė.

Gyvenime nuolat susiduriame su vienokiais ar kitokiais iššūkiais. Visi skirtingai juos priimame, išgyvename ir įveikiame. Psichologė akcentavo, kad ugdant pasitikėjimą savimi, kiekvienam svarbu išmokti atpažinti ir sąmoningai valdyti savo emocijas bei nukreipti jas tinkama linkme. Tai nėra lengva suaugusiems, o vaikams reikia nuolatinės mūsų pagalbos stiprinant pasitikėjimą savimi, ugdant savivertę. Tad mokymų tikslas buvo suteikti švietimo įstaigų darbuotojams teorinių žinių ir praktinių įgūdžių, reikalingų stiprinant savo, vaikų ir paauglių psichologinį atsparumą, t. y. kaip sėkmingai prisitaikyti, nepaisant iškylančių įtampų, sumažinti patiriamo streso lygį, mokyti(-is) efektyviau susitvarkyti su įvairiomis patiriamomis nesėkmėmis bei įveikti jas sau tinkamu būdu.

Mokymų programa buvo paruošta remiantis psichologiniais kognityvinės elgesio terapijos  metodais ir nuostatomis. Ši terapijos kryptis yra moksliškai pagrįsta faktais, kad žmogaus savijautą nulemia jo mąstymas, t. y. tai, kaip jaučiamės, priklauso ne nuo to, kas mums nutinka, o nuo to, kaip mes tai suprantame. Skirtingi žmonės, patekę į tokią pačią situaciją, gali ją suvokti skirtingai ir todėl išgyventi skirtingus jausmus. Taigi vienas iš svarbiausių kognityvinės ir elgesio terapijos tikslų yra suvokti žmogaus mąstymo ypatumus ir kaip jie lemia blogą savijautą bei padėti keisti mąstymą ir elgesį taip, kad simptomai ir problemos išnyktų.

Renginio metu daug dėmesio lektorė skyrė savarankiškoms saviugdos metodikoms. Mokymų dalyviai identifikavo su psichologiniu atsparumu glaudžiai susijusias kompetencijas (fizines, emocines, socialines ir kt.) bei jo didinimo galimybes, aptarė, kaip įvertinti streso lygį įvairiose gyvenimo situacijose,  susipažino su jo valdymo būdais. Dalyviai praktiškai išbandė skirtingas praktines technikas, kurios remiasi kognityvinės bei pozityviosios psichologijos principais, padeda ugdyti psichologinį atsparumą ir pasitikėjimą savimi: minčių restruktūrizavimą, kurio metu mokoma atsisakyti mąstymo klaidų ar klaidingų įsitikinimų, galinčių sukelti sunkumus, analizavo savo kertinius įsitikinimus bei praktiškai išbandė Mindfulness techniką. Mindfulness - sparčiai populiarėjanti ir efektyvi sąmoningumo lavinimo, dėmesingo įsisąmoninimo technika, tinkama ne tik stresui suvaldyti bei gyvenimo kokybei gerinti, bet ir kūrybiniam mąstymui lavinti.

Lektorė Eglė Masalskienė akcentavo, kaip svarbu mokytis iš savo patirčių, nuolat tyrinėti save kaip asmenybę, bandyti keisti tai, kas apsunkina gyvenimą, mąstyti pozityviau bei stiprinti savivertę.

Tikėtina, kad mokymai jų dalyviams suteikė papildomų žinių  apie tai, kaip svarbu nuo pat mažens, kuomet dedamas psichinės sveikatos pagrindas, mokyti vaikus atpažinti sunkias situacijas, ieškoti būdų, kaip jas įveikti bei stiprinti sugebėjimą pasipriešinti neigiamam aplinkos poveikiui.
Dėkojame jonaviečių LL3 komandai už virtualaus renginio organizavimą, o lektorei Eglei Masalskienei - už vertingas žinias ir patirtis.

Daiva Balandienė, Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos mokytoja
Jūratė Zabarauskienė, Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos psichologė
Jurgita Dirsienė, Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Dobilas“ psichologė