Santuokos nutraukimo registravimas


Administracinės paslaugos pavadinimas Santuokos nutraukimo registravimas
Administracinės paslaugos apibūdinimas

Santuokos nutraukimą civilinės metrikacijos įstaiga   registruoja savo iniciatyva (ex officio), remdamasi teismo sprendimu. Santuokos nutraukimą registruoja santuoką įregistravusi civilinės metrikacijos įstaiga, gavusi teismo sprendimą.

Santuokos nutraukimas registruojamas sudarant santuokos nutraukimo įrašą.

Registruojant santuokos nutraukimą, pavardės buvusiems sutuoktiniams nurodomos remiantis teismo sprendimu, jeigu nutraukdamas santuoką teismas šį klausimą išsprendė. Priešingu atveju buvusiems sutuoktiniams santuokos nutraukimo įrašo skiltyje „Pavardė po ištuokos"įrašomos jų santuokos metu turėtos pavardės.  

Prašymą dėl santuokos nutraukimo įrašą liudijančio išrašo išdavimo galima pateikti civilinės metrikacijos įstaigai asmeniškai, per atstovą arba per konsulinę įstaigą.

Paslaugą galima užsisakyti elektroniniu būdu, naudojantis Metrikacijos paslaugų informacine sistema (MEPIS), https://mepis.registrucentras.lt/web/mepis

Atnaujinimo data 2019-09-13
Teisės aktai, reguliuojantys administracinės paslaugos teikimą

1. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymas. Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (2000 m. liepos 18 d.Nr. VIII-1864);

2. Lietuvos Respublikos civilinės būklės aktų registravimo įstatymas 2015 m. gruodžio 3 d. Nr. XII-2111;

3. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2016 m. gruodžio 28 d. įsakymas Nr. 1R-334 ,,Dėl Civilinės būklės aktų registravimo taisyklių ir civilinės būklės aktų įrašų ir kitų dokumentų formų patvirtinimo";

4. Valstybinės lietuvių kalbos komisijos 2003 m. birželio 26 d. nutarimas Nr. N-2 (87) „Dėl moterų pavardžių darymo".

Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo Jei teismo sprendimas priimtas iki 2001 m. liepos 1 d., kreipiantis į civilinės metrikacijos skyrių dėl santuokos nutraukimo įregistravimo, pareiškėjui gali tekti civilinės metrikacijos įstaigai pateikti: 1. Įsiteisėjusį teismo sprendimą. 2. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybei patvirtinti turi būti pateiktas Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas arba asmens tapatybės kortelė, užsienio valstybės piliečio tapatybei patvirtinti – atitinkamos užsienio valstybės piliečio pasas arba asmens tapatybės kortelė, asmens be pilietybės tapatybei patvirtinti – leidimas gyventi Lietuvos Respublikoje arba asmens be pilietybės kelionės dokumentas); 3. Mokamąjį pavedimą arba kvitą, patvirtinantį, kad sumokėta valstybės rinkliava už santuokos nutraukim įregistravimą. 4. Atstovavimą patvirtinantį dokumentą, jeigu pareiškėjas prašymą pateikia per atstovą, atstovo asmens tapatybės dokumentą.
Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)

Informacija (dokumentai), kuriuos gauna pati civilinės metrikacijos įstaiga (pareiškėjas turi teisę pateikti šią informaciją ar (ir) dokumentus):

1. Įsiteisėjęs teismo sprendimas nutraukti santuoką, jeigu jis priimtas po 2001 m. liepos 1 d.;

2. Paslaugos suteikimui reikalinga informacija iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenų centrinės bazės.

Administracinės paslaugos teikėjas

Civilinės metrikacijos skyriaus vyresnioji specialistė

Audronė Stanislauskienė,

tel. (8 349)  50071, 8 615 50358,

el. paštas audrone.stanislauskiene@jonava.lt

Civilinės metrikacijos skyriaus politikos ir administravimo specialistė

Jovita Maciulevičienė,

tel. (8 349)  50071,

el. paštas jovita.maciuleviciene@jonava.lt

Administracinės paslaugos vadovas

Civilinės metrikacijos skyriaus vedėja

Valė Baltonienė,

tel. (8 349) 50071,  8 698 86923,

el. paštas vale.baltoniene@jonava.lt

cms@jonava.lt

Administracinės paslaugos suteikimo trukmė

1 darbo diena

Administracinės paslaugos suteikimo kaina (jei paslauga teikiama atlygintinai)

Paslauga nemokama, jei teismo sprendimas priimtas po 2001 m. liepos 1 d.

Prašymo forma, pildymo pavyzdys ir prašymo turinys Parsisiųsti