Baigėsi respublikinis integruotų veiklų projektas „Skaitau pasaką ir kuriu“

2018 m. balandžio 11 d. baigėsi Užusalių pagrindinės mokyklos logopedžių Dalios Bocevičės ir Giedrės Černikienės organizuotas respublikinis integruotų veiklų projektas „Skaitau pasaką ir kuriu". Projektą sudarė trys dalys: integruotos veiklos vykdomos švietimo įstaigose, organizuojama vaikų kūrybinių darbų skaitmeninių fotonuotraukų paroda ir seminaras  projekte dalyvavusiems švietimo pagalbos specialistams (specialiesiems  pedagogams, logopedams). Kovo mėnesį projekto veiklose dalyvavo 4 Jonavos rajono, 2 Kauno rajono ir  5  Kauno miesto švietimo įstaigos.  24 logopedės, specialiosios pedagogės ir grupių auklėtojos su  58  ikimokyklinio amžiaus vaikais  ir pradinukais savo mokyklose, vaikų darželiuose skaitė pasakas, kūrė jų personažus, inscenizavo.

Užusalių pagrindinėje mokykloje įvyko baigiamasis etapas – seminaras „Specialiųjų poreikių turinčių vaikų skaitymo įgūdžių ugdymas". Logopedės Dalia Bocevičė ir Giedrė Černikienė demonstravo kiekvienos projekte dalyvavusios švietimo įstaigos vaikų kūrybinių darbų  parodą – „Knygą".  Dalia Bocevičė pristatė metodus, kuriuos naudoja  lavindama specialiųjų poreikių turinčių vaikų skaitymo įgūdžius ne tik logopedo kabinete, bet ir bibliotekoje inscenizuojant  pasakas, akcentavo dešimt skaitymo privalumų. Giedrė Černikienė pasidalino pedagogine patirtimi, kaip pavyksta skatinti ikimokyklinio amžiaus vaikų domėjimąsi knyga, naudojant metodą „Keliaujanti knyga", kaip „Spalvų pasakėlės" padeda integruotai lavinti vaikų   taisyklingą garsų tarimą, ugdyti skaitymo, spalvų pažinimo, bendravimo įgūdžius. Socialinė pedagogė Olga Nikitina kalbėjo apie tai, kokią įtaką vaikų skaitymo įgūdžių formavimui daro socialinė aplinka. Papasakojo, kaip Užusalių dienos centre „Pagalbos Žiburys", kuriam ji vadovauja, darbuotojos skatina vaikus skaityti. Nuo 2016 m. kartą per savaitę vaikai skaito knygas ir kuria pasakojimą  pagal tą dieną išgyventas emocijas. Pasakojimus užrašo į savo albumus „Knygos rašymas".

Seminaro dalyvės dalinosi pedagogine patirtimi apie vaikų skaitymo įgūdžių ugdymo metodus, priemones, projektinę veiklą. Jos akcentavo bendradarbiavimo su vaikų tėvais ir dėstančiais mokytojais svarbą.

Rima Jarusevičiūtė, Užusalių pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui