Civilinės būklės akto įrašo anuliavimas


Administracinės paslaugos pavadinimas Civilinės būklės akto įrašo anuliavimas
Administracinės paslaugos apibūdinimas

Civilinės būklės akto įrašas anuliuojamas (panaikinamas) civilinės metrikacijos įstaigos iniciatyva, teismo sprendimu arba asmens prašymu.

Civilinės būklės akto įrašas anuliuojamas (panaikinamas) šiais atvejais: 1) jei asmeniui įrašyti du vienodi įrašai; 2) jei santuokos nutraukimas įregistruotas po vieno iš sutuoktinių mirties; 3) vykdomas teismo sprendimas dėl civilinės būklės akto įrašo neteisingumo, santuokos pripažinimo negaliojančia, asmens pripažinimo mirusiu, žemesnės instancijos teismo sprendimo dėl įvaikinimo panaikinimo; 4) jei buvo įrašytas atkurtasis įrašas ir randamas pirminis įrašas.

Prašymą dėl civilinės būklės akto įrašo anuliavimo galima pateikti bet kuriai pasirinktai civilinės metrikacijos įstaigai.

Prašymą dėl civilinės būklės akto įrašo anuliavimo paslaugos suteikimo galima civilinės metrikacijos įstaigai pateikti asmeniškai, per atstovą arba per konsulinę įstaigą.

Paslaugą taip pat galima užsisakyti kreipiantis elektroniniu būdu per Metrikacijos paslaugų informacinę sistemą (MEPIS), https://mepis.registrucentras.lt/web/mepis

Atnaujinimo data 2019-09-13
Teisės aktai, reguliuojantys administracinės paslaugos teikimą

1. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymas. Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (2000 m. liepos 18 Nr. VIII-1864);

2. Lietuvos Respublikos civilinės būklės aktų registravimo įstatymas 2015 m. gruodžio 3 d. Nr. XII-2111;

3. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2016 m. gruodžio 28 d. įsakymas Nr. 1R-334 ,,Dėl Civilinės būklės aktų registravimo taisyklių ir civilinės būklės aktų įrašų ir kitų dokumentų formų patvirtinimo";

4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 18 d. nutarimas Nr. 1274 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1458 „Dėl konkrečių valstybės rinkliavos dydžių sąrašo ir valstybės rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo".

Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo

Civilinės metrikacijos įstaigai pareiškėjas turi pateikti šiuos dokumentus:

1. Prašymą;

2. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybei patvirtinti turi būti pateiktas Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas arba asmens tapatybės kortelė, užsienio valstybės piliečio tapatybei patvirtinti – atitinkamos užsienio valstybės piliečio pasas arba asmens tapatybės kortelė, asmens be pilietybės tapatybei patvirtinti – leidimas gyventi Lietuvos Respublikoje arba asmens be pilietybės kelionės dokumentas);

3. Anuliuojamo civilinės būklės akto įrašo įregistravimo liudijimą (jeigu toks yra).

Kai kuriais atvejais be aukščiau išvardintų dokumentų civilinės metrikacijos įstaigai taip pat turi būti pateikti:

● Atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jeigu pareiškėjas prašymą pateikia per atstovą;

● Atstovo asmens tapatybės dokumentas, jeigu pareiškėjas prašymą pateikia per atstovą;

● Įsiteisėjęs teismo sprendimas, jeigu civilinės būklės akto įrašas anuliuojamas teismo sprendimo, kuris buvo priimtas iki 2001 m. liepos 1 d. pagrindu, arba teismo sprendimas priimtas po 2001 m. liepos 1 d., tačiau pareiškėjas į civilinės metrikacijos įstaigą kreipėsi anksčiau negu teismas savo sprendimą pateikė civilinės metrikacijos įstaigai.

Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)

Informacija (dokumentai), kuriuos gauna pati civilinės metrikacijos įstaiga (pareiškėjas turi teisę pateikti šią informaciją ar (ir) dokumentus):

1. Informacija apie anuliuojamą civilinės būklės akto įrašą, saugoma Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje, jeigu paslaugos suteikimui reikalingi duomenys į šią bazę yra įtraukti;

2. Paslaugos suteikimui reikalingi civilinės būklės aktų įrašai, saugomi civilinės metrikacijos įstaigoje (įstaigose) ar Lietuvos valstybės istorijos archyve, jeigu duomenys apie juos nėra įtraukti į Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenų centrinę bazę;

3. Įsiteisėjęs teismo sprendimas, priimtas po 2001 m. liepos 1 d., jeigu civilinės būklės akto įrašas anuliuojamas teismo sprendimo pagrindu.

Administracinės paslaugos teikėjas

Civilinės metrikacijos skyriaus vyresnioji specialistė

Audronė Stanislauskienė,

tel. (8 349)  50071, 8 615 50358,

el. paštas audrone.stanislauskiene@jonava.lt

Administracinės paslaugos vadovas

Civilinės metrikacijos skyriaus vedėja

Valė Baltonienė,

tel.  (8 349)  50071, 8 698 86923,

el. paštas vale.baltoniene@jonava.lt

cms@jonava.lt

Administracinės paslaugos suteikimo trukmė

20 darbo dienų

Administracinės paslaugos suteikimo kaina (jei paslauga teikiama atlygintinai)

Paslauga teikiama neatlygintinai

Informacinių ir ryšių technologijos, naudojamos teikiant administracinę paslaugą)

Yra galimybė pateikti prašymą naudojantis Metrikacijos paslaugų informacine sistema (MEPIS), https://mepis.registrucentras.lt/web/mepis

Paslaugos perkėlimo į internetą brandos lygis – dvipusės sąveikos lygis.

Prašymo forma, pildymo pavyzdys ir prašymo turinys Parsisiųsti