Jonavos rajono savivaldybės saugaus eismo komisija

SAUGAUS EISMO KOMISIJOS POSĖDYJE 2019 M. GEGUŽĖS MĖNESĮ

 

                      Pirmajame naujos Saugaus eismo komisijos (pirmininkas – savivaldybės tarybos narys Erlandas Andrejevas) posėdyje svarstyti žmonių prašymai, susiję su eismo saugumu.

                      Į Saugaus eismo komisiją (SEK) kreipėsi Klaipėdos g. 11 namo pirmininkas. Pasak jo,  netvarka Klaipėdos gatvėje su vienos krypties eismu nuo Taikos g. sankryžos, mat nėra ženklo, kad   vienos krypties. Žmonės iš penkiaaukščio 50 metrų važinėja į Taikos gatvę prieš eismą. Jie ir iki Policijos komisariato galėtų važiuoti , nes „plytos" nuo Taikos g. sankryžos taip pat nėra.

                      „Gyvenu Klaipėdos g. 11 ir kasdien išvažinėju iš Taikos g. sankryžos į Klaipėdos g. ir dėl stovinčių mašinų prie buvusio karinio komisariato visiškai nesimato, ar koks „erelis neskrenda"  prieš eismą ta vienintele juosta. Tenka važiuoti iki vidurio sankryžos, sustoti ir dairytis į abi puses. Netvarka ir Klaipėdos g. prie parduotuvės, kur mašinos, užtverdamos pėstiesiems praėjimą, parkuojamos statmenai į kelią iki pat važiuojamos dalies. Dėl to pėstieji, apeidami mašinas, eina į važiuojamą dalį. Nesaugu ir kai išvažinėja atbula mašina į vienintelę eismo juostą (kairė pusė paprastai būna užstatyta mašinomis) iš už stovinčios didesnės mašinos. Todėl siūlau leisti ant aikštelės mašinas statyti tik lygiagrečiai gatvei, ką retkarčiais parduotuvės savininkė ir daro", – rašo Klaipėdos g. 11 namo pirmininkas.     

                      SEK pritarė prašymui pastatyti ženklą, o dėl stovinčių automobilių rekomendavo, atsižvelgus į situaciją, tartis su verslininkais, kad jie greičiau iškrautų prekes ir netrukdytų eismo.   

                      SEK gavo prašymą, kurį pasirašė 163 Panoterių mstl. (Šilų sen.) gyventojai, įrengti saugaus eismo priemones miestelio gatvėse – tarp P. Vaičiūno g. 2 ir 3 namo, prie P. Vaičiūno g. 31 esančios perėjos. Judėjimas šia gatve intensyvus, abipus – gyvenamieji namai. Automobiliai neretai viršija greitį. Dar pridėtas ir panoterietės B. L. prašymas ne tik dėl minėtos gatvės, bet ir papildant Mokyklos g. 5 (prieš pėsčiųjų perėją). Pasak moters, yra dvi žemės ūkio bendrovės, jų transportas didelių gabaritų ir taip pat „nesilaiko nustatyto greičio". 

                      Kadangi minėtas kelias – regioninis, prašymas bus persiųstas Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

                      Lietuvos automobilių kelių direkcijai bus persiųstas ir M. J. laiškas. Moteris sako, kad, „įvažiuojant į Jonavą Kauno gatve, prieš pirmą „gulintį policininką" nėra įspėjamojo kelio ženklo". Prašoma sutvarkyti, nes „tai didina avarinių situacijų tikimybę bei galimybę sugadinti savo transporto priemonę".

                      Į SEK kreipėsi Tarakėlių k. (Šilų sen.) gyventojas V. K., prašydamas tarpininkauti kelyje Ukmergė-Kėdainiai ties Tarakėlių kaimu įrengiant kelio ženklą „Gyvulių pergina". Kadangi minėtas kelias yra regioninis, tad ir šis prašymas bus persiųstas Lietuvos automobilių kelių direkcijai.     

                      Prašydama užtikrinti saugumą, SEK parašė laisvalaikio ir jojimo paslaugų centro „Viliumai" savininkė. Moteris skundžiasi, kad, netoliese atsiradus keturiems žvyro karjerams, dažnai palei jojimo aikštės, kurioje vyksta užsiėmimai, tvorą važiuoja sunkiasvorės mašinos, žirgai baidosi, tad didelė tikimybė, kad raitelis nukritęs susižalos.

                      Savininkė SEK prašo apsvarstyti galimybę pastatyti kelio ženklą, draudžiantį sunkiasvorėms eismą Pakrantės gatvės pradžioje, kadangi tušti sunkvežimiai važiuoja ne tik į vienos uždarosios akcinės bendrovės eksploatuojamą karjerą, bet ir tolyn į kitus. Minėtai bendrovei priklausantis įvažiavimas į žvyro karjerą yra prie pat jojimo aikštės, kur vyksta treniruotės. SEK prašoma tarpininkauti, kad sunkiasvorės važiuotų kitu, toliau nuo aikštės esančiu įvažiavimu.

                      Šis prašymas bus persiųstas Šveicarijos seniūnijos seniūnui tarpininkauti, padėti rasti abiem pusėms priimtiną sprendimą.

                      Į SEK kreipėsi P. Vaičiūno g. gyventoja E. K. Moteris yra neįgali, sunkiai vaikšto ir prašo pažymėti prie jos namo laiptinės vietą automobiliui pastatyti. To paties paprašė ir negalią turintis S. A. iš A. Kulviečio gatvės. Abiem prašymams pritarta.

                      SEK parašė J. Ch. Moteris prašo atkreipti dėmesį į Pasraučių gyvenvietę Bukonių seniūnijoje. Problema atsirado panaikinus autotransporto priemonių stacionarų greičio matavimo prietaisą Pasraučių kaime. Nuo „Kryžkelės" autobusų stotelės iki Pasraučių ir Mimainių kaimų reikia pareiti pėsčiomis, yra ruožas su kelio atitvarais, net jeigu vaikai ir išvažiuoja dviračiais su visomis saugos priemonėmis, kai ženkliai viršijamas transporto priemonių greitis, tas gali ir nebepadėti. „Galbūt yra galimybė šiame ruože suaktyvinti kitas autotransporto priemonių važiavimo greičio reguliavimo priemones bendradarbiaujant su Lietuvos kelių policija?", – rašo J. Ch. SEK kreipsis į Kauno apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą bei į Kelių policijos valdybą dėl galimybės suintensyvinti pareigūnų patruliavimą minėtose gyvenvietėse.

                      Tiesiosios g. gyventojas A. K. į SEK kreipėsi keliais klausimais. Žmogų papiktino ženklo „Sustoti draudžiama" įrengimas Žeimių g. prie Viešosios bibliotekos. Atvežęs vaikus į Meno mokyklą, jis dažnai nerandąs vietos, kur sustoti, o vėliau – ir palaukti. Gyventojas taip pat rašo apie tai, jog iš J. Basanavičiaus gatvės į Žeimių g. galima įvažiuoti viena eile. Čia pat – dvi perėjos. Intensyvaus eismo nėra. Tad kokiu tikslu Žeimių g. palei Ramybės skverą uždrausta sustoti? Tuo tarpu Meno mokyklos kiemas ir įvažiavimas užgrūstas mašinomis. SEK nuomone, šiais dviem atvejais situacija yra gera ir kol kas nieko keisti nereikia.

                      A. K. atkreipė dėmesį į Vasario 16-osios gatvę (įkalnę-nuokalnę), kurioje nubrėžta ištisinė linija. Kaip apvažiuoti kanalizaciją remontuojančias, medelius laistančias ar sugedusias mašinas? SEK primena, kad apvažiuoti sugedusias mašinas ar remontininkus nedraudžiama, tačiau negalima lenkti nors ir lėtai judančių transporto priemonių.

                      A. K. nuomone, dauguma „Stop" ženklų pastatyta  nevykusiai. Pavyzdžiui, Kauno ir Sodų g. sankryža. Privalomai sustoji prie ženklo ir, kas reikalinga, nieko nematai; pavažiuoji 2-3 metrus ir vėl sustoji apsižvalgyti... Kadangi minėtoje vietoje vykdytas bandomasis projektas, kol kas čia nieko keisti negalima.

                       Dėl saugaus eismo priemonių įdiegimo kreipėsi Topolių, Mažosios, Mokyklos ir Geležinkelio gatvių gyventojai. Prašoma pastatyti greitį ribojančius ženklus prie įvažiavimo iš Fabriko g. į Topolių g. ir Mažojoje gatvėje. Taip pat prašoma įrengti šaligatvį Geležinkelio ir Mažosios gatvėse bei Topolių g. nuo viaduko pusės; greičio ribojimo kalnelius – Mokyklos ir Geležinkelio gatvėse. 

                      Dėl galimybės įrengti šaligatvį bus informuota miesto seniūnija bei Miesto reikalų komitetas, o dėl saugaus eismo priemonių įdiegimo kol kas sprendimas nepriimtas. Naujasis Baldininkų seniūnaitijos seniūnaitis bus įpareigotas apklausti gyventojus, kur kokių ir kiek ženklų ar greičio ribojimo kalnelių reikėtų įrengti.                  

                        UAB „Jonavos autobusai" direktorius Otaras Urbanas informavo, kad A. Kulviečio gatvėje (kur yra vienpusis eismas) automobiliai statomi taip, jog autobusai kartais negali pravažiuoti arba turi važiuoti šaligatviais, dažnai vėluoja, tad keleiviai dėl to pagrįstai piktinasi. SEK nutarė su policijos pareigūnais nuvykti į vietą ir priimti sprendimą.

                      Posėdžio metu buvo svarstyti ir kiti su eismo saugumu susiję klausimai.  

 

Bendrojo skyriaus atstovė ryšiams su visuomene Kristina Lukoševičiūtė