Jonavos rajono savivaldybės saugaus eismo komisija

SAUGAUS EISMO KOMISIJOS POSĖDYJE 2017 M. KOVO MĖNESĮ

 

                      Saugaus eismo komisijoje (pirmininkas – Erlandas Andrejevas) svarstyta apie dvidešimt įmonių, organizacijų bei gyventojų prašymų.

                      Į komisiją kreipėsi sodų bendrijos „Draugystė" pirmininkas. Jis mano, kad STOP ženklas, pastatytas prie išvažiavimo iš Kriaušių ir Riešutų gatvių į pagrindinį Jonava-Kaunas kelią,  yra ne vietoje. Ar ne tikslingiau būtų pastatyti įspėjamuosius ženklus pėsčiųjų ir dviračių take, tuo pačiu būtų išvengta avarinių situacijų. Be to, prašoma aukštai iškeltą pėsčiųjų taką padaryti nuožulnesnį.       „Draugystė" pirmininkas turi ir kitų pastebėjimų. Jo nuomone, pavojinga yra pėsčiųjų perėja į PC „Maxima" Plento gatvėje: netgi dienos metu už pastatytų ženklų saugumo salelėje antro žmogaus nebesimato, jau nekalbant apie prieblandos metą.

                      Saugaus eismo komisija (SEK) nutarė, kad nėra būtinybės keisti STOP ženklo vietą, tačiau pastaba dėl pėsčiųjų perėjos – teisinga. Nutarta kreiptis į VĮ „Kauno regiono keliai" dėl galimybės pakeisti kelio ženklus.      

                      UAB „Jonavos autobusai" kreipėsi dėl eismo A. Kulviečio gatvėje. Po jos  rekonstrukcijos bendrovei priklausantys autobusai, vykstantys spec.  reisais, susiduria su problemomis dėl gatvėje pastatytų automobilių, todėl kyla techninių avarijų grėsmė, autobusų vairuotojai negali laikytis nustatyto grafiko. Ypač daug nepatogumų yra kelio atkarpoje nuo įvažiavimo į A. Kulviečio g. 1-ojo namo kiemą link P. Vaičiūno gatvės. Automobiliai pastatomi dešinėje gatvės pusėje šalia saugaus eismo salelės, todėl – ypač ryte ir po darbo valandų –  pravažiavimas minėtoje atkarpoje tampa nebeįmanomas. Problema tapo dar aštresnė atnaujinus reguliarius miesto maršrutus minėta gatve. Bendrovės direktorius prašo A. Kulviečio gatvėje nuo įvažiavimo į A. Kulviečio g. 1-ojo namo kiemą link P. Vaičiūno g. dešinėje gatvės pusėje pastatyti kelio ženklus „Sustoti draudžiama" taip, kad automobilius būtų galima parkuoti tik vienoje kelio pusėje. SEK šiam prašymui pritarė.

                      Būsimasis Paupės kaimo gyventojas Darius J. prašė SEK apsvarstyti klausimą dėl Paupės kaimo informacinio bei nurodomųjų kelio ženklų (iki Papupės k.) iš abiejų ženklo pusių ant 144 kelio ir prie įvažiavimo į patį Paupės kaimą (1505 kelyje). SEK rekomendavo būsimajam Paupės kaimo gyventojui dėl šio prašymo kreiptis į Kulvos seniūnijos seniūną.                 

                      Justino Vareikio progimnazijos direktorė kreipėsi į SEK padėti išspręsti automobilių parkavimo problemą. Aplinkinių namų gyventojų ilgesniam laikui nedidelėje mokyklos automobilių stovėjimo aikštelėje palikti automobiliai sukelia nepatogumų maisto produktų mokyklos valgyklai tiekėjams, kitas prekes progimnazijai pristatantiems vežėjams bei ugdymo įstaigos darbuotojams, tad prašoma prie įvažiavimo į automobilių stovėjimo aikštelę įrengti kelio ženklą, draudžiantį parkuoti ne mokyklos darbuotojų automobilius.

                      SEK kol kas sprendimo nepriėmė: šis klausimas dar kartą bus svarstomas po Chemikų gatvės remonto.

                      „Norime atkreipti Jūsų dėmesį į neapšviestą pėsčiųjų perėją Panerių ir J. Ralio gatvių sankryžoje. Pastaruoju metu padaugėjo žmonių, einančių pėsčiomis per tiltą į prekybos centrą „Maxima" Plento gatvėje. Tamsiu paros metu automobiliai, sukantys į Panerių gatvę nuo tilto bei J. Ralio gatvės, šioje sankryžoje pėsčiuosius pastebi per vėlai, kadangi apšviečia juos savo šviesomis tik įvažiavę į perėją. Tokiu atveju net ir pėsčiųjų atšvaitai nepadeda. Apšvietimo stulpų šioje vietoje nėra, tad prašome kuo skubiau spręsti perėjos apšvietimo klausimą", – rašoma Panerių gatvės gyventojų laiške.

                      Artimiausiu metu prasidės Jonavos miesto apšvietimo modernizavimo darbai, tad minėta problema turėtų būti išspręsta. 

                      Į Saugaus eismo komisiją (SEK) kreipėsi Žeimių tako 9-ojo namo gyventojas Aleksandras B. su prašymu leisti šalia namo aikštelėje pažymėti vietą automobiliui parkuoti  (neįgaliojo ženklas). Komisijos nariai neprieštaravo prašymui, jis perduotas Jonavos miesto seniūnijai.

                      A. Kulviečio g. 18 namo gyventojai skundėsi dėl problemų statant automobilius aikštelėje, nes jiems skirtas vietas užima aplinkinių namų gyventojai, todėl prašyta leidimo sužymėti rezervuotas vietas ir įrengti ženklinimą, jei tai būtina.

                      Prašymui nepritarta, nes žemė yra valstybinė, todėl automobilių aikštelės – bendro naudojimo: rezervuoti vietas aikštelėje tik A. Kulviečio g. 18 namo gyventojams nėra teisinio pagrindo.

                      Dėl saugaus eismo priemonių įrengimo Upninkų k. Darbininkų ir Jaunystės gatvėse į  SEK kreipėsi upninkietė Vita F.: prašoma įrengti greitį iki 20 km/val. ribojantį ženklą ir kalnelius keliose minėtų gatvių vietose.

                      Komisija nutarė perduoti prašymą Upninkų seniūnijos seniūnui dėl greičio ribojimo kalnelių įrengimo, bet nepritarė greičio ribojimo iki 20 km/val. ženklo įrengimui.

                      Jonavos rajono policijos komisariatas pateikė prašymą dėl eismo sąlygų, vykstant renginiams Jonavos sporto arenoje. Po renginių nesaugu kirsti Žeimių gatvę, nes artimiausia perėja yra tik už 300 metrų. Daugelis pėsčiųjų eina per automobilių aikšteles bei per išvažiavimą iš jų. Atsižvelgus į susidariusią situaciją (kol neįrengtas pėsčiųjų tiltas virš Žeimių gatvės), pateikti trys pasiūlymai: pasibaigus renginiui, apriboti transporto priemonių išvažiavimą iš automobilių stovėjimo aikštelių, kol iš renginio saugiai išeis pėsčiomis atėję žiūrovai. Tai galima padaryti įrengus pakeliamus užtvarus prie abiejų įvažiavimų į aikštelę ir areną. Eismą padėtų reguliuoti pareigūnai; įrengti stacionarius apsauginius atitvarus (tvoreles) Žeimių g. prie važiuojamosios dalies krašto į abi kelio puses nuo sankryžos su Kosmonautų gatve, taip pat ir nuo į (iš) važiavimo į automobilių stovėjimo aikštelę ir areną sankirtos su Žeimių gatve; eismą take, vedančiame nuo arenos link Joninių slėnio, apriboja kelio ženklas ,,Dviračių takas", kuris leidžia važiuoti tik dviračiais. Pėsčiųjų eismas šiuo taku yra draudžiamas, tačiau į renginius ir iš jų šiuo taku eina žmonės. Tai – artimiausias kelias, vedantis į Rimkų mikrorajoną. Tikslinga kelio ženklą ,,Dviračių takas" keisti ženklu ,,Pėsčiųjų ir dviračių takas". Taip pat Jonavos RPK atkreipė dėmesį į tai, kad nuo Joninių slėnio pusės ženklo, ribojančio eismą, nėra.

                      SEK nutarė: kol nėra techninių priemonių automobilių judėjimui apriboti, eismą ir pėsčiųjų srautus masinių renginių Jonavos sporto arenoje metu turėtų reguliuoti policijos pareigūnai. Miesto seniūnijai pavesta nukabinti kelio ženklą ,,Dviračių takas" take, vedančiame nuo arenos link Joninių slėnio.

                      SEK posėdžio metu svarstytas ir dar vienas Jonavos rajono policijos komisariato prašymas dėl eismo sąlygų Kosmonautų g., nes esanti gatvė paženklinta priešingų krypčių eismo srautus skiriančia siaura ištisine horizontalaus ženklinimo linija ir vietomis – siaura brūkšnine horizontalaus ženklinimo linija, žyminčia įvažiavimo į kelią (išvažiavimo iš kelio) vietą. Šioje gatvėje vairuotojai pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET), automobilius stovėti palikdami esant mažesniam nei 3 m atstumui iki ženklinimo linijos (už šiuos pažeidimus numatytos baudos ir teisės vairuoti atėmimas). Kosmonautų gatvėje vairuotojai apvažiuoja stovinčias, ne važiuojančias transporto priemones, tačiau jie kerta priešingų krypčių eismo srautus skiriančią siaurą ištisinę horizontalaus ženklinimo liniją, tuo pažeisdami KET.

                      Jonavos RPK siūlė Kosmonautų g. pradžioje ir pabaigoje (nuo Žeimių g. iki Lietavos g.) įrengti ženklus ,,Lenkti draudžiama", kai tokių kelio ženklų galiojimo zona būtų per visą Kosmonautų gatvę. Priešingų krypčių eismo srautus skiriančią siaurą ištisinę horizontalaus ženklinimo liniją tikslinga panaikinti. Vairuotojai, nepažeisdami KET, galėtų apvažiuoti stovinčias transporto priemones, bet būtų draudžiama lenkti važiuojančias. Transporto priemonių sustojimą ir stovėjimą tikslinga apriboti kelio ženklais su papildomomis lentelėmis, nurodant tų ženklų galiojimo zoną.

                      SEK nutarė pritarti Kosmonautų gatvės  žymėjimui punktyrine linija, įrengiant kelio ženklus ,,Sustoti draudžiama" miesto seniūnijos parinktose vietose.

                      VšĮ Kauno ir Marijampolės regionų aklųjų centras kreipėsi dėl galimybės saugiai patekti į patalpas Chemikų g. 136, nes šaligatvis būna užstatytas transporto priemonėmis. Taip pat prašoma aikštelėje prie LASS patalpų pažymėti vietas, skirtas parkuoti neįgaliųjų automobiliams.  

                      SEK VšĮ Kauno ir Marijampolės regionų aklųjų centrą informavo, kad rajono biudžete yra numatytos lėšos infrastruktūrai gerinti prie Chemikų g. 136 pastato, tuo pačiu bus atsižvelgta ir  į prašymą.

       Lietavos g. 3-iojo namo gyventojos Marijos N. nuomone, aplinkinių namų gyventojai jaučiasi nesaugiai, pereidami Lietavos ir Kosmonautų gatvių sankryžą, nes automobiliai iš Lietavos gatvės abiejų pusių į Kosmonautų gatvę suka dideliu greičiu, o ten nėra pėsčiųjų perėjos. Per minėtą sankryžą eina pėstieji pasivaikščioti su vaikais naujai įrengtu Lietavos gatvės šaligatviu. Be to, čia eina ir moksleiviai į ,,Lietavos" pagrindinę mokyklą. Prašoma komisijos išnagrinėti galimybę minėtoje sankryžoje įrengti pėsčiųjų perėją.

       SEK informavo Mariją N., kad, įgyvendinant Lietavos gatvės rekonstrukcijos projektą, bus sprendžiamas ir pėsčiųjų perėjos įrengimo klausimas.

                      SEK narys Edmundas Mulokas pastebėjo, kad tarp Viešosios bibliotekos ir sankryžos su Vasario 16-osios g., norint sukti į dešinę, reikia įrengti ženklą ,,Sustoti draudžiama", nes čia sustatyti automobiliai užstoja matomumą.

                      Komisijos nariai pritarė ženklo ,,Sustoti draudžiama" įrengimui atkarpoje tarp Viešosios bibliotekos ir sankryžos su Vasario 16-osios gatve.

                       „Po greičio valdymo priemonių pilotinio projekto įgyvendinimo Kauno g. atsirado projekte nenumatytas ašies ženklinimas horizontaliuoju. Įrengtas horizontalusis ženklinimas vairuotojams sudaro klaidingą dviejų eismo juostų įspūdį. Taip pat horizontalusis ženklinimas tamsiuoju metu didina automobilių eismo komfortą ir todėl skatina važiuoti greičiau. Šis ženklinimas visiškai nesiderina su greičio mažinimo priemonių pilotinio projekto koncepcija ir idėja, todėl turėtų būti kaip tik įmanoma skubiau pašalintas", – sakė Kelių ir transporto tyrimo instituto Saugaus eismo skyriaus viršininkas, SEK narys Mindaugas Katkus.  

                      SEK nutarė kreiptis į VĮ ,,Kauno regiono keliai" dėl minėto ženklinimo pašalinimo.

                      Mindaugas Katkus taip pat atkreipė dėmesį, kad Darbininkų ir Fabriko gatvių sankryžoje egzistuoja standartinė, labai nesaugi situacija, kuri kelia didelę eismo įvykių riziką: dangos ženklinimas vairuotojui diktuoja klaidingą eismo pirmumo suvokimą sankryžoje, nes šalutinio kelio trasa yra paženklinta ženklinimo linijomis, o pagrindinio kelio trasa nepaženklinta ženklinimo linijomis (turėtų būti atvirkščiai).   

                      Miesto seniūnijos seniūnas įpareigotas, atliekant gatvių ženklinimo darbus, pasirūpinti ir Fabriko gatvės ženklinimu.

                      Į SEK kreipėsi vieno sklypo savininkas. Jis skundėsi, kad pastoviai užstatomas įvažiavimas į jo sklypą iš P.Vaičiūno gatvės, ir prašė patarimo, kaip to išvengti.  

                      Erlandas Andrejevas siūlė kviesti pareigūnus, kai tik užstatomas įvažiavimas. Be to, gyventojas galėtų įsirengti ir informacinį ženklą, kad vairuotojai atkreiptų dėmesį.

                      SEK pritarė Erlando Andrejevo pasiūlymui rekomenduoti, pastebėjus užstatytą įvažiavimą, iškart kviesti policijos pareigūnus, kad pažeidėjai būtų sudrausminti.  

                      Į SEK kreipėsi Chemikų g. 112 namo bendrijos valdybos narys Raimundas M.: „Prieš keletą metų namo kieme Jonavos rajono savivaldybės dėka buvo įrengta ir išasfaltuota 18 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, prie kurios įrengimo savo lėšomis prisidėjo ir mūsų namo bendrija. Aikštelei apšviesti bei tamsiuoju paros metu pėsčiųjų saugumui užtikrinti bendrija savo lėšomis sumontavo LED šviestuvus. Pastebėjome, kad automobilių stovėjimo aikštele naudojasi aplinkinių namų automobilių savininkai, nors parkavimo vietų neužtenka net mūsų 30-ties butų namų gyventojams. Ar galima prieš įvažiavimą į kiemą pastatyti informacinį ženklą, jog aikštelė skirta tik Chemikų g. 112 namo gyventojams?"

                      Prašymui nebuvo pritarta, nes žemė – valstybinė, todėl automobilių aikštelės yra bendro naudojimo: įrengti ženklą ,,Tik Chemikų 112-ojo namo gyventojams" nėra teisinio pagrindo.

                      Beveik 40 parašų surinkę Jonavos Žalgirio g., Joninių g., Erdvės g., Laisvės g., Baltųjų Plukių g. ir kt. gyventojai nori atkreipti dėmesį į P. Vaičiūno g. (P. Vaičiūno ir Žalgirio g. / Chemikų g. ir P. Vaičiūno g. sankryža) esančią pėsčiųjų perėją. Per ją eina mokiniai iš Raimundo Samulevičiaus, Justino Vareikio progimnazijų, Senamiesčio gimnazijos bei ikimokyklinukai. Šioje sankryžoje eismas labai judrus, vairuotojai kartais viršija leistiną greitį. Ypač sudėtinga pereiti piko valandomis, nes eismas vyksta iš keturių pusių. Neseniai šioje perėjoje buvo partrenktas paauglys.

                      Pėstieji, einantys Žalgirio g., Erdvės g. ir Laisvės g., nesijaučia saugūs, nes nėra įrengti šaligatviai. Taip pat ir išėjus iš Erdvės g. ir Laisvės gatvių: palei judrią P. Vaičiūno gatvę nėra nei šaligatvio, nei pėsčiųjų perėjos.

                      Norėdami apsaugoti savo vaikus nuo skaudžių nelaimių, gyventojai prašo bent sankryžoje ties P. Vaičiūno ir Žalgirio g. įrengti saugumo salelę su greičio mažinimo kalneliais.

                      Miesto seniūnas Povilas Beišys paaiškino, kad šiuo metu yra perkama paslauga – eismo sąlygų šioje gatvėje analizė. Bus atliekamas P. Vaičiūno g. tyrimas: tirs transporto priemonių, pėsčiųjų srautus bei automobilių greitį. Turint tyrimo rezultatus, bus galima numatyti saugaus eismo priemones, taip pat ir vietas, kuriose jos bus įgyvendintos. Seniūnijos planuose – ir šaligatvio įrengimas. Pasak seniūno, tyrimas truktų apie 2-3 savaites.

                      SEK nutarė klausimą pakartotinai svartyti kitame posėdyje, gavus išsamaus eismo sąlygų tyrimo P. Vaičiūno g. rezultatus bei specialistų išvadas.

                           

Kristina Lukoševičiūtė

Bendrojo skyriaus atstovė ryšiams su visuomene